loder_img

Een moment geduld, uw verzoek wordt verwerkt.

Citroën

DS 23 Totaal Restauratie Slechts 100 KM gereden

€ 99.945,-

v.a. €1.743 p.m.

€ 99.945,- of €1.743 p.m.

Kenmerken
  • Merk
  • Citroën
  • Type
  • DS 23 Totaal Restauratie Slechts 100 KM gereden
  • Aantal deuren
  • 4
  • Aantal zitplaatsen
  • 5
  • Transmissie
  • Semi-automaat
  • Tellerstand
  • 39.666 KM
  • Bouwjaar
  • 27-11-1972
  • Brandstof
  • Benzine
  • Prijs
  • € 99.945,-
  • Prijs per maand
  • €1.743
  • Kenteken
  • 6678VJ
  • Kleur
  • beige metallic
  • Interieurkleur
  • Zwart
  • Bekleding
  • Leder
  • BTW/Marge
  • Marge
  • Aantal cilinders
  • 4
  • Emissieklasse
  • 0
  • Cilinderinhoud
  • 2300 CC
  • Vermogen
  • 0 PK
  • Carrosserie
  • Sedan
  • Gewicht
  • 1388 KG
  • Onderhoudsboekje aanwezig?
  • ja
  • Wegenbelasting min
  • € 0 /kwartaal

Opties

Omschrijving

De DS werd op 6 oktober 1955 gepresenteerd op de autosalon van Parijs en sloeg in als een bom ("La Bombe Citroën").[1] In het voorafgaande decennium hadden de Franse kranten, behoudens aan de dood van Stalin in 1953, aan geen enkel nieuwsitem zoveel regels gewijd als aan dit evenement.[2] De auto had verschillende eigenschappen en toegepaste technieken die tot dan toe nog niet in één auto waren gecombineerd. Op de eerste dag werden beweerdelijk 12.000 orders voor de nieuwe auto geplaatst en aan het eind van de week zou dit zelfs zijn opgelopen tot 80.000,[3] een aantal dat de fabriek voor grote productieproblemen plaatste. Pas in de loop van 1956 kon men feitelijk beginnen met afleveren. In de tussentijd waren al heel wat bestellingen geannuleerd. Eind 1956 kwam een eenvoudigere versie op de markt: de ID.
De DS werd op 6 oktober 1955 gepresenteerd op de autosalon van Parijs en sloeg in als een bom ("La Bombe Citroën").[1] In het voorafgaande decennium hadden de Franse kranten, behoudens aan de dood van Stalin in 1953, aan geen enkel nieuwsitem zoveel regels gewijd als aan dit evenement.[2] De auto had verschillende eigenschappen en toegepaste technieken die tot dan toe nog niet in één auto waren gecombineerd. Op de eerste dag werden beweerdelijk 12.000 orders voor de nieuwe auto geplaatst en aan het eind van de week zou dit zelfs zijn opgelopen tot 80.000,[3] een aantal dat de fabriek voor grote productieproblemen plaatste. Pas in de loop van 1956 kon men feitelijk beginnen met afleveren. In de tussentijd waren al heel wat bestellingen geannuleerd. Eind 1956 kwam een eenvoudigere versie op de markt: de ID.

De DS die AutoOomen aanbied is een totaal renovatie, gereviseerde motor, hydrauliek etc. Kiijk maar op onze site voor meer info. Of loop eens binnen om deze snoek te bekijken en een praatje te maken met Jan die hier zijn ziel en zaligheid in gelegd heeft.


Leasen

Inruilvoorstel
Foto uploaden (Max. 4mb)
Foto uploaden (Max. 4mb)
Foto uploaden (Max. 4mb)
Foto uploaden (Max. 4mb)

Form Image 0
Vragen of interesse?

Goyke van Lier

Verkoop
Morgen Internet - Zorgeloos website